رویدادها آرشیو خبر ها
حرکت کاستا از چشم دارو پنهان مانده بود اما ...

حرکت کاستا از چشم دارو پنهان مانده بود اما ...

حرکت عجیب و غیر ورزشی دوگلاس کاستا ستاره ی برزیلی تیم یوونتوس در دیدار مقابل ساسولو باعث شد تا همه ی هواداران یوونتوس در بهت و حیرت بمانند و این موضوع یک خط قرمز اخلاقی در باشگاه یوونتوس به حساب می آید و همه در انتظار واکنش سران یووه به این موضوع هستند.

 

در همین رابطه، لوكا مارلی كارشناس داوری و عضو كمیته داوران فدراسیون فوتبال ایتالیا در گفتگو با Radio 24 گفت:

 

شاید تماشاگران دیدار یوونتوس و ساسوئولو بعد از اخراج داگلاس كاستا متعجب از خود پرسیدند مگر چه اتفاقی افتاده كه داور درست در لحظه‌ای كه او در گوشه‌ای از زمین مشغول راه رفتن بود كارت قرمز به او نشان داد و این بازیكن برزیلی را از زمین اخراج كرد؟ آنها كه نزدیك محل اتفاق بودند و بینندگان تلویزیونی به خوبی سلسله رفتارهای خشونت‌آمیز كاستا را در لحظه رصد كردند، در حالیكه این اتفاقات از چشمان داور بازی پنهان مانده بود.

 

او افزود:

 

شاید اگر چند سال پیش بود، داور هرگز تا پایان بازی از این اتفاق مطلع نمی‌شد و یا اگر چند دقیقه از لحظه وقوع می‌گذشت، مجاز به قطع بازی و اعمال تصمیم‌گیری برای صحنه‌ای كه پیش‌تر اتفاق افتاده نبود اما تكنولوژی VAR با ورودش به فوتبال ایتالیا از سال گذشته؛ هرگز به بازیكنان خاطی اجازه فرار از قانون و مجازات را نخواهد داد.

 

وی ادامه داد:

 

در جلسه تحلیل عملكرد VAR در رقابت‌های سال گذشته فوتبال ایتالیا، 35 مسابقه به تعداد 7 مرتبه مورد بازبینی قرار گرفتند. نتیجه آن شد كه 117 مورد تخلف در جریان بازی‌ها شناسایی و قوانین مرتبط با آن نیز صلاح شدند. موردی نظیر «پرتاب كردن آب دهان به روی بازیكن حریف» به دلیل آنكه در سال گذشته اتفاق نیافتاده، طبیعتاً هنوز فاقد تعریف مجازات مشخص در قوانین جدید انظباطی كه با ورود VAR تدوین شده است، به همین دلیل «ماده قانون» مشخصی متوجه كاستا نیست. با این حال پس از بررسی دقیق آنچه اتفاق افتاده، تبصره‌ای اضطراری تدوین و متناسب با خشونت انجام شده، مجازاتی برای این بازیكن در نظر گرفته خواهد شد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: